チケットの手に入れにくさは、アーティストの人気のバロメーターだ。
でも、それって、チケットを買いたい人の数だけの問題じゃない。
イベントの日程や開催地、チケット価格によって、当然、申し込みやすさ・にくさがある。
今年5月のサカナクションの福岡公演のように、彼らのライブに死ぬほど行きたい人がワンサカいるにもかかわらず、なかなか埋まり切らない事態もあり得る。
いつでも、どこでも、いくらでも、行こうと思えばサクッと行ける社会的にフリーな人もいる。
野宿でも、迂回乗り継ぎでも、借金してでも、行っちゃうタフな人もいる。
”藤井風”のファンには、実際、そういう人たちが多いのかもしれない。
そうでない人もたくさんいるから、年齢層や居住地域を限定したライブがあってもいいかもね。
How easy it is to get tickets is a barometer of an artist's popularity.
But it's not just a matter of the number of people who want to buy tickets.
Of course, how easy it is to apply for or get tickets varies depending on the date, venue, and ticket price.
There can be situations like Sakanaction's Fukuoka performance in May this year, where there are a lot of people who really want to see the show, but the seats don't fill up until the very end.
Some people can go anytime, anywhere, no matter how much money they spend.
There are also tough people who will go even if they have to sleep rough, take a detour, or get into debt.
There may be a lot of people like that among Fujii Kaze's fans.
There are also many who are not like that, so it might be a good idea to have concerts that are limited to certain age groups or areas of residence.