どうでもいいとは言い切れないこと

ミュージシャンのビジュアルについて言及するのは気が引ける。

だから、これでも、かなり遠慮してると思うが、今日は言わしてくれ。

 

藤井風さんの「顔」。

 

以前もマイフェイヴァレット・トップ3みたいなのを書いたけど、最近よく思うのは、パーツのことじゃなくて、バランスのことだ。

 

人の顔って左右対称ではない、ってよく言うじゃないか。

まあ、配置としては左右対称でも、しゃべったりすると、どちらかにねじれて、それがチャームポイントになったりもするよね。

 

あんなにきれいに口を開けられる人って、いる?

歯列矯正の効果もあって、ホントに作り物のような整い方なんだけど。

 

右利きの風さんが、あれだけきれいに左右対称に表情を作れるって、すごくない?

ピアニストたるが所以だろうか。

 

エクボは左側の方がちょっと深いかな。

 

 

I feel a bit hesitant to comment on musicians' looks.

So, even though I know I'm being quite reserved with this, let me say it today.

 

Fujii Kaze's "face".

 

I've written something like my top 3 favorites before, but lately I've been thinking a lot about balance, not parts. 

 

They say that human faces aren't symmetrical, right?

Well, even if the arrangement of the features is symmetrical, when you talk, they can twist to one side, and that can become a charming point.

 

Is there anyone who can open their mouth so beautifully?

Thanks in part to orthodontic treatment, it really looks perfect.

 

Isn't it amazing that KAZE, who is right-handed, can make such beautiful, symmetrical opening mouth?

Maybe it's because he's a pianist.

 

I could see his dimple on the left side is a little deeper.