音楽ライブの意味

YouTubeで今年7月にやったAdoの国立競技場ライブのオープニング2曲の映像を観れる。

ベースはあの小林修己さんだ。

藤井風さん日産スタジアムライブと同様、2日間で14万人を動員したという。

あの歌い方で二十数曲も一人で歌ったのか。

 

すげい。

 

たしかに、ライブに行きたい人がいっぱいいて、ミュージシャンがそれに応えたいと思っても、あのパフォーマンスを何十回もやれっていうのはムリだわ。

それなのに、参加した人の中から、音響がどうの運営がどうのってケチつける人が必ず出てくる。

 

ワンオク味の素スタジアムの時も、そんな話出てたな。

 

もっと現実を受け入れよう!

モニター越しのボカロの方がいい人は最初から家にいてくれ。

お金払ってれば何でも要求していいと思わんで。

 

さあ、いよいよ明日、シンガポール

 

 

You can watch the two opening songs from Ado's live concert at the National Stadium in July on YouTube.

The bassist was none other than Naoki Kobayashi.

Like Fujii Kaze's live concert at Nissan Stadium, the concert drew 140,000 people over two days.

She sang over twenty songs by herself with that singing style.

 

Amazing.

 

It's true that there are a lot of people who want to go to the concert, and even if the musicians want to respond to that, it's impossible to ask them to perform that performance dozens of times.

And yet, among the people who attended, there are always people who complain about the sound or the management.

 

The same kind of talk came up during ONE OK ROCK's concert at Ajinomoto Stadium.

 

Let's accept reality more!

If you prefer vocaloid through a monitor, stay home from the beginning.

I think you should be able to ask for anything you want as long as you're paying.

 

Tomorrow, it's finally Singapore!