氏神様の祭り

1年前の今日、私を天国にぶち上げたのは風さんパナスタの秋祭りだけれど、昨日は、地域の氏神様のお祭りだった。

 

私たちの班が当番だということで準備してたのに、朝からあいにくの雨模様。

てっきり中止かと思いきや、予定の昼過ぎには陽射しも差して、4年ぶりの催事が無事とり行われた。

私は転居してきて3年目なので、初めての経験だった、地味だが伝統ある祭礼。

改めてこの地域の住民の高齢化、衰退ぶりが浮き彫りになった気がする。

今後の見通しは暗い。

この土地で生きていくと決めて、少しづつ居心地のいい場所を探してるんだが、なかなか思うようにはいかない。

正直、これほど地域性にギャップがあるとは想像してなかったのだ。

 

”さりげなく 思いを込めてみる”

”やむを得ず 祈りを込めていく”

探してるのは、”内なる花”だ。

 

 

One year ago today, KAZE's Panasta Autumn Festival launched me into heaven, but yesterday there was a festival for the local deity.

 

My neighborhood team was on the duty for it, so we were preparing, but unfortunately it was raining in the morning.

I thought it would be cancelled, but by the scheduled afternoon the sun was shining and the event was held safely for the first time in four years.

It's been three years since I moved here, so it was my first experience of the simple but traditional festival.

I felt that the aging  and declining of this area had once again been highlighted.

The outlook for the future seems to be bleak.

I've decided to live here, and I'm slowly looking for a comfortable place, but things don't go as planned.

To be honest, I'd never imagined there would be such a gap in regional characteristics.

 

"Seecretly, I'm trying to put my heart"

"Unavoidably, I'm living with a prayer"

What I'm looking for is "the flower inside of me."