先日のグッズ販売時に、2021年11月28日のパニックが蘇った。
その日、私は、HEAT代々木最終日の配信に向け、万全の準備と態勢を整えて挑んだ。
そのために購入したFire Stickは、1時間以上前から何度も動作確認して、普段テレビを占領しているお母さんには居間への立ち入り禁止を言い渡して2階に上がっててもらっていた。
にもかかわらず、開始予定時刻の17時から5分経っても8分経っても始まらない。
やっとサックスの風さんが出てきて、かぶりついているところに、画面がズレてログインし直せみたいな文字が出てきたり、”風よ”大サビ前のクライマックスで、いよいよ途切れて何も映らなくなってしまったのだ。
何が悪かったのか、と焦った私は、いったん、端末をiphoneに設定し直したりして慌てふためき、再びテレビモニターでログインした時には、”調子乗っちゃって”が始まってた。
その後はそのまま視聴できたので、Blu-rayで確認すると、その間ほんの3~4分間のロスなんだが、あのパニック・悪夢は忘れられない。
何か私の不手際なんだろう(はてな?)と思いながら心を鎮めて、ライブの興奮に酔ってたら、後日、eplusから「申し込み状況照会」と「ライブ配信に関するお詫びと返金のご案内」メールが届いたのだ。
結局、返金されたんだよね。
The panic of November 28, 2021 came back to me during the merchandise sale the other day.
On that day, I was fully prepared for the final day of HEAT Yoyogi.
I had checked the operation of the Fire Stick I bought for this purpose over and over again over an hour in advance, and I had told my mother, who usually occupys the TV, not to come in the living room and asked her to stay upstaires.
Despite this, the concert did not start even 5 or 8 minutes after the scheduled start time of 5:00 p.m.
When the saxophonist KAZE finally appeared and I was listening to him, the screen shifted and a message appeared asking me to log in again, and at the climax before the last chorus of "Kazeyo," nothing was shown.
I panicked and wondered what was wrong, so I was hurry to log out and relog in other device my iPhone. And by the time I relogged in again on the TV monitor,"Cho Si Noccha Te" had been started.
After that, I was able to watch it as is, so when I checked it on Blu-ray, I found out that it was only for 3-4 minutes loss, but I will never forget that panic damage.
I tryed to calm myself down thinking that it might have been some clumsiness on my side, and I ended to be getting excited with the live show. But after some days I received emails from eplus asking of "application status inquiry" and "apology and refund information regarding the live broadcast."
And my money was refunded.