足るを知る

午後からの出勤前に、私のMY FLOWER'S HERE ハット、届きましたぁ😆!

 

注文予約完了したときは、1週間か10日のうちには手元に届くかな、遅くも2週間先、立春の頃までにはかぶることができるだろ、って思ってウキウキしてた。

オフィシャルショップの〈発送について〉の【営業日換算の例】を確認していた。

なのに、

早くも21日くらいからSNS上に、人様の”届きました・着用してみました”報告が上がり始めると、

「遅い!」。

人間は、なんと欲深い生き物なんだろう?

もっと、もっと。

あれも、これも。

 

今回、マジで買う気だったWorkin' Hard スタジャンを、直前になってやめたのは、諦めたわけじゃない。

自分の心に「それでいいのか?」と聞き直して、私にふさわしいお金の使い方を考えたからだ。

 

 

Before I came to work in the afternoon, my MY FLOWER'S HERE hat arrived😆!


When I completed my order, I was excited, thinking that I would receive it within a week or 10 days, and that I would be able to wear it in two weeks at the latest, around the first day of spring.

I had checked the [Example of business day conversion] in the [About shipping] section of the KAZE's official shop.

Nevertheless,

when other person's reports on SNS of "they arrived / I tried wearing them" started to appear as early as the 21st,

 I'd thought., "Too slow!"

What greedy creatures are humans?

More and more.

That and this too.


I stopped getting the Workin' Hard stadium jacket that I was seriously planning to buy at the last minute, that doesn't mean for me to give up anything.

This is because I asked myself, “Is that okay?” and thought about how to use the money in a way that was appropriate for me.