”推し”を褒められる

職場に、私の”推し活”を知る人が、ただ一人いる。

”Mさん”と呼ぶことにしよう。

私たちが、お互いの”推し”の話をするのは、仕事中、周りに他に誰もいない、ほんの偶然の短い合間にかぎられる。

この職場の責任者でもあるMさんは、決して手を休めることなく、もちろん私も何らかの作業をしつつ、それぞれ客に気を配りながら、だ。

ネットで仕入れた情報なんかを、こそっと耳打ちするように話しかけてくる。

昨日も、店内に背を向けた作業台で梱包作業中、横で別の作業をしてたMさんが、1歩距離を縮めて声をかけてきた。

SNS風さんがラジオ体操をジャズ風にアレンジしてたの聴きました。何年か前のANNとかのやつ。天才!」

「でしょう!学校のチャイム、キンコンカンを短調に変えるのなんかもありませんでしたか?」

それだけの会話だった。

その後、私は、帰りの車の中でまでニヤけてた。

”推し”を褒められるのって、どうしてこんなに嬉しいんだろ。

川谷絵音さんも好きになりました。

 

 

There's only one person at work who knows about my "Oshi activities."

Let me call her " M."

We only talk about each other's "Oshi" for a short time, coincidental moments during work when no one else is around.

M, who is also the person in charge of this workplace, never takes a break from her work, and of course I am also doing some work, each of us paying attention to the customers.

She whispers to me about information she's acquired online.

Yesterday, while I was packing at a workbench with my back to the inside of the store, M, who was doing other work next to me, took a step closer to me and called out to me.

"I heard on SNS that KAZE arranged Radio Exercise in a jazz style. Something from ANN a few years ago. Genius!"

"Sure! Wasn't there something about changing the chime at school to a minor key?"

That was all conversation.

After that, I was grinning even in the car on the way home.

I wonder why it makes me so happy to be praised for my "Oshi."

I've also felt like liking Enon Kawatani.